Як зареєструвати ФОП самому (реєстрація ФОП, відкриття власного бізнесу)
КРОК 1. Оплата адміністративної послуги.
На сайті Державної реєстраційної служби України знайдіть відповідний вашому місцю реєстрації (за паспортом) районний Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Можна спробувати пошукати платіжні реквізити вашого Відділу в інтернеті, але раджу краще під’їхати туди особисто та переписати зі стенда на місці потрібні реквізити для оплати послуги за державну реєстрацію ФОП (оскільки ці дані час від часу змінюються).
Далі, в будь-якому відділенні Ощадбанку чи іншого банку сплачуєте 34,00 гривні “За державну реєстрацію ФОП”.
Отримуєте оригінал квитанції. Зробить з нього копію для себе, оскільки оригінал потім забере держреєстратор.
КРОК 2. Державний реєстратор.
Подаєте держреєстратору наступні документи:
1) Форма №10 – реєстраційна картка на проведення державної реєстрації ФОП, яку ви заздалегідь заповнюєте, вказуючи відповідні КВЕДи щодо вашої діяльності, якими ви плануєте займатися, але не більше 6 (першим потрібно вказати основний напрямок діяльності);
2) копія вашого ідентифікаційного коду;
3) оригінал квитанції про сплату 34,00 гривень;
4) паспорт громадянина України (оригінал).
Поки що тут все. На руки вам нічого одразу не видають (тільки паспорт повертають). Через тиждень прийдете знову до цього ж реєстратора отриматиВИПИСКУ (це зараз безстроковий документ замість колишнього Свідоцтва).
КРОК 3. Податкова.
В податковій інспекції вашого району дізнаєтесь хто ваш інспектор (зазвичай це залежить від вашої адреси – вулиці та номеру будинку).
Подаєте інспектору наступні документи:
1) копія паспорту громадянина України;
2) копія вашого ідентифікаційного коду;
3) копія ВИПИСКИ про реєстрацію ФОП;
4) заповнену заяву про застосування спрощеної системи, якщо ви вирішили бути єдиноподатником;
5) Книгу обліку доходів підписану, прошиту, пронумеровану (кожна сторінка) та заяву в довільній формі на ім’я начальника даної податкової з проханням зареєструвати дану Книгу;
6) 2 картонних швидкозшивачі та 2 конверти з марками по Україні (не знаю чи потрібно це подавати вашому інспектору, але в моєму районі це вимагають. В деяких ще потрібно здавати 2 файли). Краще запастися заздалегідь усім можливим, щоб потім не прийшлося бігати по району в пошуках пошти або канцтоварів.
Раджу також мати з собою обов’язково – чисті листи паперу А4 (скоріш за все знадобляться щось писати-переписувати, клей (я була, наприклад, змушена самостійно наклеювати на шнуровку Книги листочок паперу), степлер (щось скріпити), файли (щось вложити). Будьте готові до того, що вам ніхто нічого не дасть і не позичить!
Поки що тут все. На руки вам знову ж таки одразу нічого не видають. Кажуть прийти через 10 днів забрати Свідоцтво платника єдиного податку та вашуКнигу.
КРОК 4. Пенсійний Фонд.
В районному відділенні Пенсійного Фонду йдете до кімнати, в якій реєструють новостворених юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Подаєте спеціалісту наступні документи:
1) копія ВИПИСКИ про реєстрацію ФОП;
2) копія Свідоцтва платника єдиного податку;
3) 2 картонних швидкозшивачі.
Одразу ж на руки отримуєте Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску.
КРОК 5 та КРОК 6 – за вашим бажанням – відкриття рахунку у банку та виготовлення власної печатки. Але це зовсім необов’язково.
ВСЕ! Я вас поздоровляю, ви це витримали 🙂
ПІДСУМКИ: вами затрачено:
часу: 7 + 10 = 17 днів
грошей: 34,00 + 8,00 (Книга) + 4,00 (4 швидкозшивачі) + 5,00 (2 конверти) + 0,72 (2 файли) = 51,72 грн.
Отже, вам вирішувати, що для вас краще – самому все зробити, чи звернутися до фірм, щоб зробили все за вас.
Звертайте увагу на дату консультації! Інформація подається чинною на зазначену дату.