ВИШГОРОД

Офіційний портал

Регуляторна діяльність / Аналіз регуляторного впливудо проекту рішення виконавчого комітету Вишгородської міської ради – «Про організацію та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Вишгород»

Регуляторна діяльність / Аналіз регуляторного впливудо проекту рішення виконавчого комітету Вишгородської міської ради – «Про організацію та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Вишгород»

1. Цей аналіз регуляторного впливу розроблений і виконаний відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.03р. №1160-4 з урахуванням методики проведення аналізу впливу регуляторного акту,затвердженої постановою Кабінету міністрів України від 11.03.2004р. № 308.

Аналіз

Відповідно до п. 6 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 28, ст. 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про відходи», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 року № 1070 «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» (із змінами та доповненнями), постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 р. № 1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів» до повноважень виконавчого комітету Вишгородської міської ради належить визначення на конкурентних засадах виконавців послуг зі збирання та вивезення побутових відходів на території Вишгородської міської ради.  На сьогодні відсутнє затверджене виконавчим комітетомВишгородськоїміської ради Положення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходівна території Вишгородськоїміської ради.

Одночасно наявні нормативно-правові акти, поряд з відсутністю такого Акту, не надають можливості регулювати відносини, що виникають у сфері надання послуг зі збирання та вивезення побутових відходів, повною мірою забезпечувати охорону прав і законних інтересів громадян міста, фізичних та юридичних осіб.

Необхідність затвердження Положення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення  побутових відходівна території Вишгородськоїміської ради викликана:

– дотриманням вимог Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи», «Про благоустрій населених пунктів»;

– дотриманням вимог постанови КМУ № 1173 від 16 листопада 2011 року «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів»;

– потребою в наявностіПоложення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення  побутових відходів, який спроможний забезпечити належну якість послуг по вивезенню побутових відходів на території Вишгородської міської радиз дотриманням Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, а також створення конкуренції на ринку житлово-комунальних послуг.

  1. Цілі державного регулювання.

         Метою даного регулювання є:

– розвиток конкуренції, обмеження монополізму на ринку вивезення твердих побутових відходів (далі – ТПВ) і вибір на конкурсній основі юридичних і фізичних осіб, що забезпечать дотримання санітарних норм, правил і якість надання послуг зі збирання та транспортування ТПВ;

– своєчасне, повне та якісне надання послуг зі збирання, перевезення, захоронення та утилізації побутових відходів на території Вишгородської міської ради;

– максимальне задоволення потреб мешканцівВишгородської міської ради в послугах зі збирання та вивезення ТПВ;

– забезпечення виконання та дотримання Правил благоустрою та санітарного утримання територіїВишгородської міської радив частині утримання в належному санітарному стані території  в місті Вишгороді.

  1. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей .

Альтернативним способом є:

  • неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання);
  • регулювання вищезазначеної проблеми на державному рівні;
  • прийняття виконавчим комітетом Вишгородської міської ради рішення «Про організацію та проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території міста Вишгорода».

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до порушень норм діючого законодавства, без вирішення питання визначення послуги з вивезення твердих побутових відходів як окремої комунальної послуги, право на яку виборюється на конкурсних засадах, місто Вишгород залишиться без якісних послуг по вивезенню твердих побутових відходів.

Вирішення проблеми за допомогою другої альтернативи можливо, однак при прийнятті третьої альтернативи стане можливим підвищення якості надання послуг, удосконалення законодавства шляхом запровадження єдиних підходів до визначення виконавця послуг зі збирання та вивезення ТПВ;забезпечення балансу інтересів між органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, що надають послуги з вивезення ТПВ, та споживачами послуг,створення добросовісної конкуренції на ринку поводження з ТПВ.

Таким чином, єдиним прийнятним заходом є затвердження Положення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення  побутових відходівна території  Вишгородської міської ради ради, що цілком відповідає вимогам законодавства.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми прийняття запропонованого регуляторного акта.

 Проблеми, які зумовили необхідність прийняття запропонованого проекту рішення, вирішуються шляхом:

а) дотримання вимог щодо діяльності конкурсної комісії для забезпечення прозорості при визначенні виконавця послуг зі збирання та вивезення ТПВ;

б) визначення переліку та порядку подання учасниками конкурсу документів для участі у конкурсі;

 в) встановлення кваліфікаційних вимог до учасників конкурсу;

г) встановлення порядку проведення конкурсу та визначення його результатів;

д) визначення критеріїв відповідності конкурсних пропозицій кваліфікаційним вимогам;

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття даного регуляторного акта .

У результаті прийняття розробленого проекту рішення буде забезпечено виконання вимог чинного законодавства щодо визначення на конкурсних засадах виконавця послуг зі збирання та вивезення ТПВ. Прийняття даного регуляторного акта дозволить удосконалити організаційний механізм визначення на конкурсних засадах виконавця послуг – суб’єкта господарювання зі збирання та вивезення ТПВ на території Вишгородської міської ради та позитивно вплине на якість даних послуг. Фактором, що може позитивно вплинути на реалізацію регуляторного акта, є забезпечення задоволення потреб споживачів у якісному наданні послуг зі збирання та вивезення ПВ.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта, очікувані витрати та вигоди.

Сфера впливу:

Органи місцевого самоврядування

1.Реалізація державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

2. Удосконалення нормативно-правової бази.

3. Створення умов для запобігання шкідливому впливу ТПВ на довкілля і здоров’я людини.

4. Створення конкурентного середовища сприяння розвитку упорядкування вивезення побутових відходів з території міста Вишгорода

Відсутні виконавці послуг з вивезення  побутових відходів:

1.Стимулювання підвищення ефективності діяльності виконавця послуг з вивезення  побутових відходів.

2.Створення належних правових підстав та умов для проведення конкурсу на надання послуг зі збирання та вивезення ТПВ.

3.Розвиток конкурентного середовища у сфері поводження з ТПВ. 4.Можливість довго термінованого планування і прогнозування діяльності виконавця послуг з вивезення  побутових відходів.

Витрати робочого часу, необхідного для вивчення вимог регуляторного акта та витрати, пов’язані з дотримання цих вимог при організації збирання, перевезення та утилізації ТПВ.

Споживачі

1.Поліпшення ситуації збереження навколишнього природного середовища. 2.Підвищення якості послуг зі збирання та вивезення ТПВ шляхом ефективної організації з вивезення ТПВ, поліпшення санітарного стану благоустрою на території м. Вишгорода.

3.Зменшення ризиків завдання шкоди життю і здоров’ю.

4.Гарантоване задоволення потреб у безпечному та якісному наданні послуг зі збирання, вивезення ТПВ;

Збільшення витрат часу на вивчення нормативної бази галузі, пов’язаної із виконанням вимог регуляторного акта.

Ефективність цього регуляторного акта підтверджується перевищенням вигод над витратами.

7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта та переліку заходів, спрямованих на відстеження ефективності його дії.

Строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений з можливістю внесення до нього змін та втрати чинності (або його окремих положень), у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин.  

З метою відстеження результативності регуляторного акта пропонуються такі заходи:

– обсяги вивезення ТПВ та результати фінансово-господарської діяльності виконавця послуг з вивезення побутових відходів, який буде надавати послуги в цій сфері; – кількість відгуків, звернень та скарг з боку виконавця послуг з вивезення побутових відходів та мешканців міста про роботу та якість надання послуг зі збирання та вивезення ТПВ відповідним виконавцем.

8. Показники результативності регуляторного акта та заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності.

Основними показниками результативності проекту акта є забезпечення  належної якісті послуг по вивезенню побутових відходів на території Вишгородської міської ради виконавцем послуг зі збирання та вивезення ПВ, визначених відповідно до вимог законодавства, та таких, що дотримуються його положень під час надання цих послуг. Розмір надходжень до міського бюджету, пов`язаних з дією Акта, не передбачається, тому що цей Акт не регулює таких надходжень і не має впливу на них.

Дія акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, які надають послуги зі збирання та вивезення ТПВ. Після набрання чинності регуляторним актом його результативність визначатиметься такими кількісними показниками:

1) розмір надходжень до міського бюджету і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта  – не прогнозується;

2) розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог Акта – для впровадження такого регуляторного акта додаткових фінансових витрат з боку суб’єктів господарювання не потрібно, оскільки його розроблено, з урахуванням практики надання послуг зі збирання та вивезення ТПВ. Додаткові витрати робочого часу, необхідного для вивчення вимог регуляторного акта, та витрати, пов’язані з дотримання цих вимог під час його реалізації, будуть залежати від рішень виконавця послуг з вивезення  побутових відходівта органу місцевого самоврядування, що визначав його на конкурсних засадах виконавцям послуг зі збирання та вивезення ТПВ.

9. Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься у такі строки:

 – базове відстеження – після набрання чинності цим актом;

– повторне відстеження  через один рік з дня набрання чинності цим актом;

 – періодичні відстеження.

Цільові групи: суб’єкти підприємницької діяльності, бюджетні установи, підприємства та організації, комунальні підприємства, населення міста. Під час проведення відстеження результативності цього регуляторного акта будуть використовуватись статистичні дані щодо показників результативності регуляторного акта.

10.  В результаті впровадження даного регуляторного акта очікується:

– своєчасне, повне та якісне надання послуг зі збирання, перевезення, захоронення побутових відходів виконавцем послуг з вивезення  побутових відходівна території  Вишгородської міської ради;

– максимальне задоволення потреб мешканців міста Вишгородв послугах зі збирання та вивезення ТПВ.

 

Начальник юридичного відділу

Вишгородської міської ради                                                         О. Карпенко


Vitalik